مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23395 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

احساس تنهايي منجر به افسردگي روحي در من شده، براي رهايي از اين مشكل چه كنم؟
مان گونه كه خود به اين نتيجه رسيده ايد براي رفع تنهايي بهترين راه حل ازدواج است. ولي بايد توجه داشته باشيد كه اين حادثه كه كسي به خواستگاري بيايد از هر نظر مورد قبول باشد كمتر اتفاق مي افتد بنابراين گرچه شما به ادبيات علاقه مند هستيد و دوست داريد كه ياور شما در زندگي نيز چنين باشد ولي اين را ملاك اصلي قرار ندهيد بلكه معدلي از شرايط را در نظر بگيرد و شرط خود را مطلق كنيد. اگر موردي پيدا شد كه از نظر ايمان و اخلاق و شخصيت اجتماعي مناسب است اقدام كنيد و منتظر شاعر و يا اديب و يا دوستدار شعر و ادبيات نمانيد. براي رهايي از افسردگي ياد خدا خواندن قرآن و دعا با توجه و حضور قلب خواندن اشعاري مانند اشعار مولوي حافظ و صائب هم چنين شركت در جلسات ديني زيارتگاه ها زيارت اهل قبور تفريح و ورزش در اين زمينه موثر است. شايسته است چند نكته را توجه كنيد: اول - بدانيد كه هيچ دليل منطقي براي نااميدي و افسردگي وجود ندارد. دوم - به جاي منفي گرائي و عبارات نااميد كننده به عبارات تاكيدي مثبت روي آوريد. در اين راستا به شما پيشنهاد مي شود كتاب هاي (تجسم خلاق) (به سوي كاميابي آنتوني رابيز) و سنگفرش هر خيابان از طلاست كيم چونك) و (راز موفقيت در بازار كار كيهان نيا) و نمونه اين كتابها را حتما مطالعه فرمادئيد. از باب نمونه و شاهد دقت كنيد به جاي آنكه به خود تلقين كنيد (من انسان افسرده اي هستم. نمي دانم چرا روز بروز حالم بدتر مي شود) سعي كنيد با عبارات تاكيدي مثبت خود را آرامش ببخشيد كه حتما موثر خواهد بود. مثلا (من پيوسته انسان موفقي بوده و هستم تاكنون موفقيتهاي جالبي داشته ام - و آنها را مدنظر آوريد و همين نشانه آنست كه در آينده نيز مي توانم به كسب موفقيت هاي بزرگتري نائل آيم. خدا مرا دوست داشته و به من عنايت ويژه دارد. هماي سعادت پيوسته بر سر من سايه افكنده است. من انسان شاد جدي و با نشاط هستم). سعي كنيد اين عبارات را قبل از خواب و بعد از خواب به خودتان القاء كنيد. سوم از افراد منفي گرا كه همنشيني با آنها باعث تشديد رنج مي شود حتي الامكان فاصله بگيريد. چهارم دعا و نيايش را فراموش نكنيد و از خالق سبحان تمناي توفيق روزافزون داشته باشيد. پنجم از نيكي و كمك به ديگران دريغ نفرمائيد كه به يقين در نزول بركات و الطاف الهي موثر است. از دعا به درگاه خداوند غافل نشويد و از او بخواهيد كه خير شما را پيش آورد به آينده نگاه كنيد و بدانيد كه افسردگي جز ضايعه ثمره ديگري ندارد به زيبايي هاي زندگي نگاه كنيد و آينده اي خوب را براي خود ترسيم كنيد. به كار قلمي و رشد ادبي خود نيز ادامه دهيد تا در آينده از آن بهره بيشتري ببريد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.